Cannes Lions 2009: Goud en Zilver voor Dodge!

Gold and Silver Lion for Dodge in Cannes 2009

“Oh My God!” Was het eerste dat door mijn hoofd ging toen ik zondagavond na 5 gemiste oproepen mijn collega Geert Feytons aan de lijn had. Of ik mee wilde naar Cannes want dat we goud hadden en of ik tegen maandagochtend mijn valies klaar kon hebben en alles geregeld kreeg? Duuuh? Natuuurlijk! Nog wat over en weer gebel, gekir, gedenk over welk kleedje ik best zou aandoen, enfin, geheel over mijn toeren toch wat proberen slapen. 

Maandagvoormiddag eerst nog even naar ‘t werk en om half 12 vertrekken we richting Zaventem! We zijn met 5, wij met ons team van drie Willem Van den Hoof (copy), Geert Feytons (online AD) en ik (AD), Vincent Daenen, toen de R (responsible) op Dodge en Gert Pauwels, onze ceo en hoofd van creatie, en van begin tot einde mee op dit project. Om half 2 stijgen we op, nu ook letterlijk😉 Anderhalf uur later in Nice aangekomen nemen we eens niet de taxi, maar de bus, ‘t is tenslotte crisis. En dan verschijnt Cannes, aaaaahh…, ‘t voelt toch een beetje als thuiskomen al is het dit jaar helemaal anders dan andere jaren. Om te beginnen regent het, gelukkig is in Cannes de regen warm en zacht, en buiten dat je haar ervan in de war geraakt, is het best aangenaam…

Ons hotel ligt superstrategisch, wat ook moet als je amper 21 uur hebt🙂 We logeren tussen het Paleis en de Martinez in een zijstraatje van La Croisette. En in de straat waar we al enkele jaren in hetzelfde restaurantje beland zijn. Goed geregeld via Booking.com dus, zeker als je weet dat onze kamers 300/400 euro per nacht kosten en nu amper 85, wihoew!

Ik moet mij douchen, kleden, schminken, haar treffelijk maken én mijn nagels lakken in minder dan een half uur! Zijn hier geen awards voor? Willem en Fetons moeten mijn schoenen dan maar voor mij aandoen terwijl ik mijn nagels droogblaas. Hup hup, en dan te vroeg zijn, typisch🙂 Dit jaar mogen we binnen langs l’ ‘Entrée des Artistes‘ wieuw, en mogen we plaatsnemen op de eerste rijen, die gereserveerd zijn voor de winnaars🙂 Thomas De Backere, onze marketingman is er ondertussen ook bij, naast ons schuiven concullegas-winnaars van Boondoggle bij. En achter ons komt de voltallige jury te zitten met Adriaan Van Looy en Katleen Boogaerts.

Toen plots ineens was het zo ver en galmde het: “And the GOLD goes toooo Dodge baby made on board from Proximity BieBieDieOo Brusseeeels!!!” We winnen in de categorie ‘Cars and Automotive’ en onze Casemovie wordt getoond op ‘t grote scherm, gejuich, geroep en applaus alom! Ongelooflijk! Alleen bij onze case gaat het publiek zo uit zijn dak! Dat hadden we totaal niet verwacht maar doet zooveel deugd, ge hebt er geen gedacht van! Na (grappig) onze namen gehoord te hebben worden we op het podium verwacht. Een proficiat van de juryvoorzitter en de Leeuw dankbaar in ontvangst genomen. Allemaal samen zéér content naast elkaar staan blinken én smilen voor het publiek en de fotografen. Net echt… aja ‘t was ook echt🙂 We kregen ook nog ZILVER in Promo in de categorie ‘Best Integrated Campaign Led by Sales’. Zo zijn 2 van onze 3 Shortlists (op zich al mooi zo’n shortlist) verzilverd!  

De rest van het verhaal omvat 1 groot feest, het leken de wonderjaren wel, een film in saturatie, een tijd om in je geheugen te griffen. Een klein visueel verslag vind je hier >>>

2 Responses to “Cannes Lions 2009: Goud en Zilver voor Dodge!”


  1. 1 laurensv June 25, 2009 at 3:34 pm

    Proficiat!
    (Je zag er trouwens prachitg uit op de foto’s.)


Leave a Reply

